Antal visningar

7 mars 2011

Kvittrande fåglar, vårkänsla & prickar

Morgonen startade med att fåglarna kvittrade högt utanför fönstret och våren känns i antågande.
Nu vill jag bara att tiden skall springa iväg lite så vi kan börja greja på torpet.
Med de här borde det bli roligt att påta i jorden! Vi har ju inte en aning om vad som gömmer sig däruppe det enda vi egentligen ser just nu är att det finns en härlig syrenhäck!
Och ihärdigt arbetande måste ju belönas och i dessa ljuvliga formar kan jag tänka mig att baka pajer!

Känner nästan hur det doftar! Längtan efter vår och sol börjar bli oerhört stor nu!! Speciellt när denna vår kommer innehålla mycket Torp fix.
Det finns så oerhört mycket fint som jag vill inhandla till torpet och eftersom det är ett gammalt torp så känns det mer ok att vara lite romantisk så.....jag har funnit min tekopp!
I denna skulle jag vilja dricka  mitt morgonte, sittandes på bänken utanför med huvudet lutat mot en solvarm vägg.

Handdrejad och handmålad!
Det finns så mycket som vi vill sätta igång med! I morgon skall jag se om jag inte hittar några tapeter som passar, med tanke på att jag hela tiden dras mot det romantiska så bör det inte vara några problem!;-)
Kanske borde jag googla på lite cupcakes recept också? Tänk att kunna bjuda på dessa små när det kommer kaffegäster!!

Ni ser, det romantiska har invaderat mig!
Så jag hoppas, som alla år, att vi skall få en tidig, varm och härlig vår!! Det finns ju hur mycket roligt som helst att göra!
Jeanette

3 kommentarer:

  1. Hej! Kul att ni också har börjat blogga, det är verkligen till stor nytta då man får tillfälle att reflektera. Mitt största tips till er är att skynda långsamt. Jag vet att det är svårt... men sitt på händerna. Jag ville absolut ha rabarber, kikade runt i trädgården tidigt på våren och konstaterade att jag inte hade någon, några veckor senare när jag skulle plantera min stora fina (dyra) planta så hade massor av rabarber kikat upp...

    Så man ska nästan vänta ett år med att göra nått i trädgården, bara iakta, vad som kommer upp och var. Men det är svårt när man är ivrig. :)

    Lycka till!
    Andrea

    SvaraRadera
  2. Hej Andrea, tack för rådet -det är svårt att hålla fingrarna i styr.
    Denna hobby slår ut förnuftet men vi skall försöka anamma ditt tips! *L*
    Ha det så länge, vår snart!
    Hälsning J&J

    SvaraRadera
  3. http://entilltorpblogg.blogg.se/images/2010/imgp0870_102180044.jpg

    SvaraRadera